Laatste verslag van mijn Suriname avontuur. - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van thessadevries - WaarBenJij.nu Laatste verslag van mijn Suriname avontuur. - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van thessadevries - WaarBenJij.nu

Laatste verslag van mijn Suriname avontuur.

Blijf op de hoogte en volg

12 Januari 2014 | Nederland, Steenwijk

Hooi allemaal,

Vandaag is het 13 dagen geleden dat ik samen met mijn Su vriendinnen lande op Schiphol. Het was een dubbel gevoel aan de ene kant wouden we graag alle lieve mensen weer zien. Aan de andere kant wouden we het liefst nog een paar maanden in Su blijven.

De vlucht is prima gegaan het was een nachtvlucht en heel erg rustig in het vliegtuig, bijna iedereen sliep. Best zaai om daar dan tussen te zitten ;-). Af en toe kwamen er stewardessen langs met drinken. Die dan kwamen met een vol dienblad en aan het eind nog bijna vol was omdat iedereen sliep. Op een gegeven moment bijna aan het eind van de vlucht werden de raampjes weer open gedaan. Wat kwam daar een licht achter vandaan zeg, Goedemorgen!

We landen voor de geplande tijd op Schiphol. Wind mee denk ik :-). Daarna stonden we in de rij voor paspoort controle. Toen ik aan de beurt was liep ik er heen en zeg: Goede.. Uhhh (is het ochtend of middag). Hallo zei de man achter de balie. O ja we zijn weer in Nederland, Hallo antwoordde ik. Verder ging alles heel soepel. Handbagage controle was was zo klaar en ook de bagage was zo op de bagageband. We liepen verder naar de deur van de ontvangsthal waarachter de mensen op ons stonden te wachten. Met kriebels in ons buik besloten we dat we niet meer terug konden en er toch maar door heen te gaan.

Voor mij waren gekomen: mama, papa, Jesper, Christien , Robin, Leonie en mijn oppasvriendjes met ouders. Super leuk!! Ik kreeg zelfs van mijn vader, Christien en Robin een welkom thuisballon en warme sokken. En mijn oppasvriendjes hadden een spandoek gemaakt en een ballon meegenomen. Ik was helemaal blij. Ik heb iedereen geknuffeld en enkele vreugde tranen konden niet ontbreken.

Ook was dit een beetje het moment van afscheid nemen van de meiden (we spreken elkaar nog bijna dagelijks via WhatsApp). Vanaf Schiphol ging iedereen weer zijn eigen weg. En was familie Claudiastraat er niet meer. Zoo vreemd!

Thuis hadden mijn broer en mama het huis versierd. Er stond een lichtgevend bord in de tuin met: Welkom thuis! En er hingen welkom thuis vlaggetjes in de kamer. Zo lief!

Ondertussen is het normale leven in Nederland ook weer begonnen... Nou ja zo normaal voelt het nog niet. En stiekem mis ik het zo “normale” leven in Suriname en de kinderen van stage en alles wat nog meer bij Su hoorde!

We hebben de eindevaluatie van het Suriname project gehad. Dit was erg positief! Binnenkort gaan we nog een aantal keren de nieuwe buitenlandse studenten informeren over Suriname. En we gaan mensen enthousiast maken op de opendag. En dat kunnen wij :-D!!

Dit was mijn laatste verslag van mijn Suriname avontuur. Een reis om nooit te vergeten...

Liefs Thessa

  • 12 Januari 2014 - 13:33

    Ali Horvath:

    Hallo Thessa,
    Bedankt my het reis en de experiences van Suriname mee te laten lezen. ik vond het erg interasant.
    Groetjes en misshien zie ik je in Junie 2014.

  • 12 Januari 2014 - 14:00

    Jettie En Henk:

    Zal je verhalen missen Thessa maar fijn dat je weer terug bent. Zie je gauw!! Groeten.

  • 12 Januari 2014 - 19:27

    Tante Monique:

    Het was prachtig om je verslagen te lezen en wat fijn dat je weer in nederland bent ik hoop je gauw weer in mijn armen te kunnen sluiten.Ik heb het gevoel dat jij nog wel een keer terug gaat naar Suriname dat zou zeker leuk voor jou zijn en lieverd geniet van het leven je bent gezond dus haal alles uit het leven wat je eruit kan halen.
    Veel liefs en ik hou ontzettend veel van je je bent altijd in mijn hart waar je ook bent op de wereld weet dat je een speciaal plekje in mijn hart hebt.ik ben trots op jou.
    Veel liefs van tante Monique en Oom Dabo en Gimon en Nabintou,fanta foune ,soureba en Moustapha

  • 15 Januari 2014 - 09:10

    Tanja :

    Mooie verhalen Thessa, bedankt dat ik alles vanuit Nederland kon mee beleven! Blij dat alles goed is verlopen en je een fantastische ervaring rijker bent. Geniet nog heel lang na en deel deze reis met velen,liefs
    uit de Blesse.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 2323
Totaal aantal bezoekers 22505

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 18 Juni 2015

Stage in Duitsland

25 Augustus 2013 - 28 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: