Raleighvallen en Voltberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van thessadevries - WaarBenJij.nu Raleighvallen en Voltberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van thessadevries - WaarBenJij.nu

Raleighvallen en Voltberg

Blijf op de hoogte en volg

21 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Hallo hallo,

Hoe gaat het met jullie? Ik hoorde dat het in Nederland s’nachts al vriest!! Ik kan me er niks bij voorstellen. Nu ik dit schrijf is het hier 32graden en zit ik in mijn hemdje en korte broek buiten. Heerlijk. Als ik terug kom bevries ik denk ik...

Vorig weekend zijn we op 4 daagse trip geweest naar Raleighvallen en Voltzberg. Het was super leuk een best avontuurlijke trip ook.

Onze heen reis bestond uit een busrit van 4uur grotendeels over baxiet. Waarna we in Witagron aan kwamen dit is een klein dorp. Hier zijn we over gestapt op een bootje deze tocht duurde ook vier uur. We vaarden over de Coppenamerivier naar Raleighvallen. Een mooie tocht met aan beide kanten oerwoud! Maar na 8 uur reizen waren we erg blij dat we aankwamen, ondanks dat de bootsman ons onderweg vermaakte met dans en zang :-).

Onze verblijf plaats was dit keer een eiland. Als je iets wou doen moest je altijd een stukje met de boot. Op dit eiland waren heel veel doodshoofdaapjes. Heel schattig we hebben ze vaak gevoerd met bananen.

De eerste avond hebben we onze hangmatten opgehangen en gezwommen in de rivier. Tijdens het eten hoorde we onze tour planning. Eerst was ons verteld dat we de derde dag de Voltzberg gingen beklimmen. Maar nu hoorde we dat de planning was veranderd en dat we de volgende dag al de Voltzberg gingen beklimmen. Whaat?? De rest van de avond hadden we nodig om ons mentaal voor te bereiden op de barre tocht.

We sliepen in hangmatten boven ons hingen vleermuizen, erg fijn gezelschap (vond ik) want zo hadden we geen last van muggen.

De volgende ochtend ontbeten en een lunchpakket gemaakt voor onderweg. Dit lunch pakket moest in ieder geval een 1 liter fles en 0,5l flesje water bevatten. Pff.. Zwaar, maar het bleek zeker nodig te zijn.

De tocht naar de Voltzberg is 7,5 kilometer door het oerwoud. En daarna een klim naar top van de Voltzberg op 240m hoog. Over deze wandeltocht (heen en terug) hebben we intotaal 8uur gedaan. Je kunt je dus voorstellen dat het niet een gewone boswandeling is. De berg is erg steil en vermoeiend. Maar eenmaal de top bereikt heb je een heel mooi uitzicht over het oerwoud. Dat was de klim zeker waard. Onderweg hebben we twee slangen gezien: de giftigste slang in Suriname en de 3de giftige slang. Kunnnen we die weer afstrepen van ons lijstje. Op de terug weg zijn we gestopt bij een waterval om hier even in aftekoelen. Heerlijk na zo’n wandeling.
S’avonds had de gids een kleine vogelspin gevangen. Deze heb ik natuurljk even vast gehouden. Erg gaaf.

De derde dag hebben we een wandeltocht van 2uur gedaan naar de moedervallen. Dit was een educatieve wandeling. Er werd veel verteld over de planten. Er waren twee gidsen mee 1 man die de tours verzorgd waar wij mee gaan en 1 man van Raleighvallen zelf de zogenoemde Ralleighboyz (is ook me geweest naar de Voltzberg). Dit was een hele grappige man heel klein waardoor hij heel snel kleine pasje zette en hij droeg een muts die recht op zijn hoofd stond. Wij noemde hem kabouter :-S. Hij noemde zichzelf ja toch? Dit zei hij dan ook heel vaak. Kabouter heeft voor ons onderweg een waaier gemaakt van een blad. Al waperend met de waaiers, voelden ons net echte meisjes in de jungle.
Ook deze keer hebben we verkoeling gezocht in het water bij de moedervallen. Er bleken hier sideralen te zitten... gelukkig is niemand geëlektrocuteerd.

Toen we terug waren heeft de gids een grote vogelspin gevangen. Die ik ook van dichtbij heb bewonderd (op mijn schouder ;-)). En s’avonds zijn we met een klein groepje de echte fanatiekelingen (waaronder Laura en ik) naar een klein vliegveld gelopen om de zon onder te zien gaan en toekans te spotten. De toekans hebben we helaas niet gezien maar de zonsondergang was mooi. Op de terug weg hebben we hout gesprokkeld voor het kampvuur.
Toen we terug waren stond het eten klaar. Na het eten hebben we een avond duik gedaan met zijn vieren. Erg gezellig met als resultaat een leuke fotoshoot uch.. uch.. (deze foto’s worden alleen in privé albums vertoont :-p)

Toen het kampvuur was aangestoken begon het helaas te regenen. Dus toen een gezellige laatste avond doorgebracht onder een afdak.

De volgende ochtend spullen gepakt en richting Paramaribo gevaren. Het was een super leuke trip. Jammer genoeg de laatste vierdaags.. Bij steeds meer dingen die we doen bedenken we het dat het al weer de laatste keer in Su is. De tijd gaat veeeelste snel!!

Over minder dan twee weken komen Frank en Heleen voor 2 weken. Super veel zin in! Ben al druk bezig met plannen want ik heb vrije dagen op gespaard zodat ik een weekje vrij kan zijn.

Dit was het weer.
Liefs mij.

  • 21 November 2013 - 00:17

    Rianne Bult:

    Thes! Je kan echt leuk schrijven zeg, nu ik dit lees zie ik alles weer voor me, vond het ook super leuk :)

  • 21 November 2013 - 01:23

    Ellen Bakker:

    Ja echt super shit ik zie nu dat ik dingen ben vergeten. Maar wel heeeeel leuk om te lezen! VIND IK LEUK

  • 21 November 2013 - 14:58

    Patricia:

    Whaaaaa Thes! Die spinnen... Respect man! Loveyou xxxx

  • 21 November 2013 - 17:31

    Pa:

    wauw wat heb jij daar weer veel dieren gezien!
    ik ben jaloers op je..maar dat wist je wel.
    gelukkig heb je er foto`s van en kunnen we er later zeker van mee genieten!
    ook deze foto`s zijn heel leuk.
    geniet er nog lekker van met de andere meiden!
    doe ze maar de groeten uit het koude Nederland.
    de pepernoten mogen nu wel worden gegeten!want Sint is geland:)
    groetjes pa.

  • 21 November 2013 - 18:00

    Tante Monique:

    Hallo lieverd wat beleef jij veel dingen zeg.
    Ze laten jullie wel goed bewegen he?
    Ben wel jaloers hoor lekker warm is het daar het is hier hartstikke koud ik heb alweer handschoenen aan op de schootmobiel is het erg koud want ik zit de hele tijd stil.
    De kinderen gaan Zaterdag met me naar sinterklaas het is lekker binnen dat is wel weer leuk van de winter de feestdagen straks weer kerst met de kerstboom is ook wel weer gezellig en we drinken lekker weer warmechocomelk en eten lekkere stampotten en nu zijn we weer aan de chocoladeletters en pepernoten.
    Ik wens je nog veel plezier in surinaame ik ben wel benieuwd naar je fotos van suriname en je verhalen.Veel liefs en dikke kussen van mij en Dabo en de kinderen

  • 21 November 2013 - 22:10

    Femke:

    He lieve stoere Thes, goed bezig! Klinkt heerlijk allemaal en je foto's zijn top!
    Xxx knuffel en liefs
    Goof en fem

  • 22 November 2013 - 15:01

    Elly Trimarchi:

    Hi Thessa.
    Ik vind het heel leuk om je e-mail te leezen.
    Wat een mooi beleefing zeg. En zulke mooie foto's.
    Geniet er maar van.
    Groeten Elly

  • 22 November 2013 - 15:32

    Truus:

    Lieve Thessa

    Wat leuk je
    Eerde



    Weer,n heel verslagen je belevenissen mooie foto,s
    Leuke besten hele avonturen.femke en ik zijn net met Michael naar de dierenarts geweest ze moest geënt worden llytse mocht me voor de gezelligheid.nu is Femke op de fiets naar de stad om wat boodschappen te doende zouden samen naar Anke en andre daar is vanavond,toneel voorstelling in de kamer.er komen zo,n vijf en dertig mensen maar Femke gaat nu alleen want ik zit al,n poosje tegen de groep aan en ben vreselijk moek vind het wel jammer want het is daar altijd gezellig maar die drukte kan oma eigenlijk niet meer zo goed tegen.maar verder gaat het heel goed met mik heb van de week ook proefgereden op,nscootmobiel,k wilde eigenlijk ,ndriewielfietsmet electriceondersteuning maar dat ging niet meer jammer want ik wilde zelf nog in beweging maar daar kan,namens het wel druk meehebben.je hebt natuurlijk inmiddels wel begrepen dat ik weer op de i.pad van Femke bezig ben er zitten dus wel denomineer foutjes in waar ik nog niet zo goed in ben maar al doende leert hè,nu jij nog even geduld en dan komen frank en Heleen naar je toe en jij weer,n. Weekje vrij en genieten Maartje wilt straks helemaal niet meer terug naar wanneperveenmaar je doet het prachtig dikke kus van oma TruusjeTruus lijk van llytse en kopjes vanmiddag.liefs uit zwolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 22519

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 18 Juni 2015

Stage in Duitsland

25 Augustus 2013 - 28 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: