Aangekomen en de eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van thessadevries - WaarBenJij.nu Aangekomen en de eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van thessadevries - WaarBenJij.nu

Aangekomen en de eerste dagen

28 Augustus 2013 | Suriname, Paramaribo

Goede morgen allemaal, (het is hier nu 8uur)

Zondag zijn we om 20 over 3 met het vliegtuig naar Suriname vertrokken. We hadden een goede vlucht, maar negen uur duurde erg lang. Onderweg heb ik het schriftje gelezen waar veel lieve mensen voor mij geschreven hebben. Super lief!! Bedankt!!

Toen we aankwamen op Schiphol kregen we een stempel voor ons verblijf en konden we onze bagage ophalen. Alle koffers waren gelukkig! Daarna kwamen we al gouw onze taxi chauffeur tegen die een bordje met onze namen had. De bagage werd in geladen en we gingen op weg naar "ons huis"! Onderweg hebben we ons ogen uitgekeken. Zo anders als Nederland! Veel straat honden, oude huisjes (bijv.. zonder deur), links rijden, palmbomen en nog veel meer.

Bij het huis stond de huisbaas klaar met de sleutels en kregen we een korte rondleiding. Daarna hebben we nog wat gedronken en zijn we naar bed gegaan, we waren erg moe van alles . Het was inmiddels 23uur (Nederlandse tijd 4uur).

S'nachts hebben we een straat honden geblaf orkest gehad. Erg leuk (uch.. uch..), maar niet s'nachts.

Om ongeveer 7 uur werden we wakker. We wouden er een rustig Surinaams dagje van maken maar dat liep anders... Er kwam iemand van het ministerie (vriend mentor) om ons uitleg te geven over veiligheid en ondertussen ons wat te laten zien van Suriname. Deze man was erg enthousiast en wou ons alles laten zijn dus zijn bijna heel Suriname door gereden. Erg leuk! Maar ook super veel indrukken! Ik zou 1 ding wat uitgebreider vertellen want anders word het een veelste lang.

We gingen naar een crematorium voor Hindoestanen. Dit lag aan de zee. De mensen worden hier op een brandstapel verbrand. Ze worden uit de kist gehaald en tussen een stapelhout geschoven. na de verbranding word de as over land uitgestrooid. Heel bijzonder om hier te kijken. Op het moment dat wij er waren was er een tijd geleden een crematie geweest want de stapel brandde nog.

Toen we rond 20uur thuis kwamen waren we kapot van de indrukken.

Dinsdag
Vandaag moesten we naar de vreemdelingen politie om ons "verblijfsvergunning" te verlengen tot 3 maanden. Het bleek dat we een verkeerde stempel hadden gekregen op het vliegveld zanderij. Waardoor we naar de militaire politie moesten om onze stempel ongeldig te maken en een nieuwe te krijgen. Maar omdat vriend van mentor met ons mee ging hoefde we nergens te wachten en was het al met al zo geregeld.
Hierna zijn we nog even langs onze stage adressen gereden om te kijken waar we heen moeten. Mijn stage zag er erg groot uit, ben benieuwd!

Onderweg zijn we gestopt bij een fruitkraam en hebben we kokosnoot geproefd en ster appel, lekker maar wel hele andere smaken en structuren als we in Nederland gewent zijn.

Verder is onze huisbaas nog geweest om muskieten netten op te hangen en hebben we ons eerste gesprek met onze mentor Rika gehad. En s'avonds hebben we Roti gegeten.

Vandaag s de planning om fietsen te regelen, stage adressen op de fiets opzoeken en lekker rustig aan doen.

Liefs Thessa

• 28 Augustus 2013 - 14:54

Danai:

Heel leuk om te lezen. Zo te horen is alles goed geregeld! Heb je nog last van je jetlag? En hoe is het weer daar? Zeker erg warm. Geniet van je tijd, het klinkt echt geweldig!

• 28 Augustus 2013 - 15:21

Tineke:

Hoi Thessa en andere vriendinnen. Fijn dat de vlucht goed is verlopen !
    Gelukkig dat het goed gekomen is met de stempels , wat een gedoe!
    We blijven je volgen hoor ......................

gr. Harm Jan en Tineke

• 28 Augustus 2013 - 15:44

Patricia:

Lieve Thessa,

Super om dit te lezen, en fijn dat alles goed is gegaan. Mooi verhaal heb je al over de eerste dagen in Suriname. Er komen vast nog heeeeel veel indrukken bij. Succes met je stage volgende week, en geniet ervan schat.
    Ik kijk nu al uit naar je volgende berichtje.....

Dikke kus patricia xxxxx

• 28 Augustus 2013 - 18:28

Monique:

Leuk om te horen dat je al wat hebt gezien van Suriname.En lekker he Roti.
    Liefs tante Monique

• 28 Augustus 2013 - 20:09

Mama :

hoi thessa leuk om te lezen xx mama

• 29 Augustus 2013 - 22:23

Tanja:

Mooi ,in 2 dagen al zoveel indrukken op doen, geniet ervan. Leuk om dit te lezen en mee te beleven!!