Verdwalen... en meer. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van thessadevries - WaarBenJij.nu Verdwalen... en meer. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van thessadevries - WaarBenJij.nu

Verdwalen... en meer.

Blijf op de hoogte en volg

30 Augustus 2013 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi,
Weer een verslagje uit het warme Paramaribo.
Woensdag ochtend hebben we onze fietsen gekregen. We zijn dan ook s'midags direct op de fiets gegaan op zoek naar onze stageadressen. Maar helaas na twee uur zoeken en helemaal bezweet kwamen we weer aan bij ons huis. Zonder de stage pekken te hebben gevonden. Misschien de volgende keer toch maar van tevoren de route plannen en opschrijven...
later op de dag wouden we naar een wat grotere supermarkt om wat meer boodschappen in te slaan. Voor dat we weg gingen waaide het al aardig en was de lucht donker. Toen we bij een overdekt winkelcentrum aankwamen werden we gezand straalt. We waren net onder overkapping en de regen kwam keihard naar beneden. Gelukkig we waren nog droog!
Hier hebben we wat spullen gezocht maar we kwamen geen supermarkt tegen. Toen maar aan een beveiliger gevraagd of er een supermarkt was, hij wees ons naar boven. Hier was geen supermarkt te vinden.. Misschien moeten we de volgende keer naar een chinees vragen want er zijn hier super veel chinezen die een supermarkt met van alles en nog wat hebben.
Toen moesten we toch naar een kleine supermarkt maar het regende nog. Dus we waren binnen 2 minuten doorweekt. Van de supermarkt naar huis zijn we weer verdwaalt. En van een van de fietsen zat het stuur op eens los dus nog een uitdaging er bij. maar we zijn veilig thuis gekomen hoor ;-).

Donderdag
Donderdag ochtend hadden Ellen en ik kennismaking op stage. Omdat Rianne ook al wakker was wou ze wel met mij mee fietsen. Super fijn! Want je kunt het bijna raden... We verdwalen. Op een gegeven moment kwamen we een aardige vrouw tegen en die heeft ons geholpen. Het bleek dat we bijna de kaart af waren gefietst... En helemaal aan de andere kant dan waar mijn stage was. Dus zijn we maar naar huis gefietst en ben ik met een taxi gegaan.
Ik ga stage lopen bij huize Betheljada dit is een woning en dagbesteding voor kinderen en jongeren met een meervoudige beperking.
Het kennismakingsgesprek ging anders dan in Nederland. Minder formeel en een beetje rommelig. Maar ik heb een rondleiding gekregen en gehoord dat ik maandag om 7 uur kan beginnen. Later als ik ben begonnen met stage kan ik eer vast meer over vertellen.
Toen ik aan het eind terug wou reed de taxi waar ik mee hen ging niet meer dus moest ik opzoek naar een ander. Dit was een heel gedoe en mijn batterij raakte op.. Gelukkig heb ik een goed team achter mij staan (Laura, Rianne en Ellen) :-P. En die gingen hevig opzoek naar een taxi voor mij. Uit eindelijk ben ik veilig weer thuis gekomen en zaten ze klaar met een water meloen Mmmm!!
S’ avonds hebben we gezwommen om lekker af te koelen. Dit viel tegen omdat het water de hele dag word opgewarmd door de zon. Op een gegeven moment kwamen er allemaal jongens en meisjes van alle leeftijden en gingen ze samen waterpolo spelen. Leuk om te zien.
O ja en de terug weg niet verdwaald ;-)

Liefs

  • 30 Augustus 2013 - 19:16

    Patricia:

    Schattie!

    Leuk om weer te lezen. Jij kont zo te horen poepie bruin terug net dat lekkere weer daar! Succes met je stage!

    xxxxxxx patricia

  • 30 Augustus 2013 - 19:48

    Jan En Vera:

    Geen navigatie op je telefoon? Haha steeds verdwalen, lachen!

  • 30 Augustus 2013 - 20:05

    Mama :

    hoi thessa wat maak je een boel mee en wat wonen er een lieve mensen die julie steeds weer helpen,en die meiden super.x mama hoe warm is het bij julie?

  • 31 Augustus 2013 - 15:26

    Papa En Christien:

    Spannend maandag eerste stagedag. Dubbel spannend als je op de fiets heen gaat ha,ha :), afwachten wij waar je dan weer terecht komt. Verdwalen heeft ook voordelen, je ziet wat van de omgeving! ;)
    Lekker dat je daar in de buurt kan zwemmen of is dat nog een eindje bij jullie vandaan? Hoe is het met je laptop? Hangt hij weer een beetje in elkaar? In het boekje wat je van Jane gekregen hebt staan ook nog adressen van winkels in misschien handig of had je dat al gezien. Tot horens, mails, skypes, etc..... dikke knuffel Xxx Succes maandag!!


  • 31 Augustus 2013 - 16:09

    Melissa:

    Dag wereldreiziger!! Wat zal jij een fietsbenen krijgen als je zo doorgaat haha!! Wel fijn hoor zo'n clubbie meiden waar je op terug kan vallen!! Ben super benieuwd hoe je eerste stagedag gaat verlopen!! Maar eerst nog lekker weekend!! Hebben jullie al wilde plannen?? Groetjes aan de meiden en een dikke knuff van mij!!

  • 31 Augustus 2013 - 19:21

    Monique:

    Hoi Thessa je hebt al heel wat meegemaakt en verdwaalt ha ha.Leuk dat je zo lieve vriendinnen hebt.En succes Maandag bij je eerste stage in Suriname.Liefs en dikke kus schatje

  • 31 Augustus 2013 - 22:01

    Jesp:

    maakt mooi wat mee zo zusje, heb je nog geen foto's?

  • 31 Augustus 2013 - 23:55

    Nathalie:

    Fijn om te horen dat het goed gaat.
    & nu maandag je eerste stage dag! Nice.
    Ben benieuwd hoe dat is gegaan.

    Veel plezier en geniet ervan. Xx Nath

  • 01 September 2013 - 17:01

    Jettie De Groot:

    Ha die Thessa, wat leuk om al jou belevenissen te lezen en dat zijn er nog al wat, maar je red je prima. Morgen je eerste stage dag best spannend he', ik wens je veel succes. Groeten uit Dalfsen.

  • 05 September 2013 - 20:49

    Oma En Femke:

    lieve Thessa,

    Het heeft even geduurd voor ik het gevonden had. (beetje hulp van Femke :-P)Maar erg leuk om je verhalen te lezen. Wat schrijf je leuk. Ik ga zeker meer mee genieten van je verhalen en proberen terug te schrijven. Liefs Oma

  • 08 September 2013 - 18:34

    Anneminke:

    Hoi Thessa, wat heb je al veel meegemaakt. En wat een ander land dat hier of niet dan. Ondertussen je stage begonnen denk ik? Mooi om met je mee te leven wat je allemaal meemaakt. Doe voorzichtig hoor haha...... X Anneminke

  • 08 September 2013 - 19:41

    Jacqueline Bruinenberg:

    Hoi Thessa

    Eindelijk je blog gevonden. Ik heb al eerder gekeken maar kon het niet vinden. Je hebt leuke stukjes geschreven en ik ben nu wel benieuwd hoe het daar allemaal met je gaat. Dus ik ga je blog volgen.

    Gr. Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 22508

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 18 Juni 2015

Stage in Duitsland

25 Augustus 2013 - 28 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: