1 maand in Su + trip naar brownsberg & ston island - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van thessadevries - WaarBenJij.nu 1 maand in Su + trip naar brownsberg & ston island - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van thessadevries - WaarBenJij.nu

1 maand in Su + trip naar brownsberg & ston island

Blijf op de hoogte en volg

25 September 2013 | Suriname, Paramaribo

Hooi,

Ondertussen zit ik al weer een maand in Suriname. Ja echt waar 1 maand, de tijd vliegt!! En worden de meeste dingen voor mij al zo "gewoon". Zo loop ik s''ochtends met een vest aan (25graden brr), weet ik niet anders dan dat het elke dag bloed heet is (minimaal 30 graden), hoor ik het meeste gefluit geroep en getoeter van mannen niet meer ga zo maar door... Maar ja, voor jullie mijn trouwe lezers in het koude kikkerland is dat natuurlijk niet het geval. Dus doe ik mijn best om mijn blog up to date te houden.

Afgelopen weekend zijjn we op trip geweest naar Brownsberg en Ston island. Om 8 uur werden we opgehaald door onze touroperator en nog een gids/kok. Verder waren er nog een vrouw en een meisje mee. Erg gezellige mensen. Onderweg zijn we ergens gestopt om te ontbijten met baka bana (gebakken bananen) en Surinaamse kroket. Jammer genoeg wisten wij dit niet van te voren dus hadden we al ontbeten. Maar we hebben natuurlijk wel geproefd en het was erg lekker.
Na ongeveer 100km rijden kwamen we bij Brownsberg aan. Erg mooie natuur. We zijn naar twee watervallen gelopen de Irene val en de Leons val dit zijn uitmondingen van verschillende kreekjes. omdat het nu droge tijd is zijn de watervallen niet heel groot. De heen weg was veel afdalen maar de terug weg was best veel klimmen. Maar we hebben het gered en het was super leuk, gezellig en mooi.
Na de klim hebben we Surinaams gegeten en uitgerust. Daarna zijn we op weg gegaan naar Ston island. Dit is soort recreatie park met veel huisjes aan het water. We hebben hier afgekoeld in het water. Daarna hebben Laura en ik geprobeerd de geheimen van de Surinaamse keuken te ontdekken (mislukt) door de kok te helpen met koken. De rest is toen hout gaan sprokkelen voor het kampvuur.
Het eten was heerlijk. Daarna zijn we onze slaapplek gaan klaar maken door hangmatten op te hangen. We hebben de avond afgesloten met een kampvuur en een spelletje ezelen.
Ik kan zeggen, een hangmat slaapt heerlijk! Moeten jullie ook eens proberen. Jammer genoeg was ik net te laat waker voor de zonsopkomst. Maar het was als nog een heel mooi uitzicht. Toen iedereen wakker was zijn we wezen baden in het "meer". Puur natuur ;-).
Na het ontbijt zijn we met een bootje het water op gegaan. We hebben hier gevist op piranha's (4 gevangen), en aan gemeerd op een onbewoond eiland om lekker te zwemmen.
Kort om het was een heerlijk weekend, een kleine vakantie in deze grote vakantie....?!?

Op stage gaat het steeds beter. Ik heb laatst even om feedback gevraagd. Dit was positief dus ik ben tevreden!

Knuffel van mij


  • 26 September 2013 - 10:24

    Mama :

    Hoi Thessa weer een mooi verhaal en super leuke Foto`s groetjes xxxjes

  • 26 September 2013 - 14:51

    Jettie En Henk:

    Dag Thessa, je snapt wel dat we hier dat vestje wel nodig hebben, het is bewolkt met af en toe een zonnetje en 15 hele graden. Zo te lezen heb je een heel mooi weekend gehad, veel gezien en lekker gegeten. De tijd gaat snel he' voordat je het weet ben je weer .......thuis! Geniet er van. Groeten!!!

  • 26 September 2013 - 16:56

    Tante Monique:

    Leuk verhaal thessa en prachtige fotos.
    Je beleeft leuke dingen hoor.
    Dikke kus

  • 26 September 2013 - 17:39

    Femke:

    He lieverd, klinkt super en ooh zo herkenbaar dat gewone ;-) hadden wij ook die vesten met 25 graden. En de toeristen verklaarde ons voor gek. Vooral de Nederlanders die niet wisten dat we ze konden verstaan. Geniet heerlijk meid en gave foto's
    Dikke knuffel en liefs Fem en Goof

  • 26 September 2013 - 22:34

    Tanja:

    Thessa wat heb je het gezellig en wat beleef je mooie/leuke dingen!!!!!!
    Ik geniet van je mooie foto´s en verslagen. Veel plezier!!

  • 30 September 2013 - 20:18

    Danai:

    Heel leuk om te lezen, en ook hartstikke mooie foto's! En al op een vierde hè... Wat gaat dat snel! Geniet nog maar heel erg van de rest van je tijd daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 1624
Totaal aantal bezoekers 22519

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 18 Juni 2015

Stage in Duitsland

25 Augustus 2013 - 28 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: